Terugblik - Studiedag: Gen Z onder de loep
Op donderdag 30 november organiseerde GIGOS een studiedag rond Gen Z.
We waren onder de indruk hoeveel mensen met een hart voor kinderen en jongeren zich hebben ingeschreven voor deze dag. De studiedag werd officieel geopend met een welkomstwoord door GIGOS directeur Angelo Delrio. Hierop volgde de keynote van Khalid Benhaddou over identiteitsontwikkeling bij jongeren. Het plenair gedeelte werd afgesloten door een toespraak van schepen Anniek Nagels. Daarna konden de aanwezigen terecht bij een van de acht verschillende workshops die verzorgd werden door professionals uit diverse organisaties. Er werd gewerkt rond tal van thema’s zoals jongeren en mentaal welzijn, genderstereotypen en mannelijkheid en zoveel meer.
Na de workshops werd er een netwerklunch voorzien waar de aanwezigen de kans kregen om in gesprek te gaan over de workshops. Namiddag werd er overgegaan naar de tweede workshops waar weer op een interactieve manier gewerkt werd rond verschillende thema’s.
Na afloop werd iedereen begeleid naar de schouwburg waar er een interactief reflectiemoment volgde verzorgd door improvisatietheater ‘Inspinazie’. Hierna werd het plenaire gedeelte afgesloten met een toespraak van burgemeester Wim Dries. De aanwezigen werden hierbij uitgenodigd voor een afsluitende netwerkreceptie om de verworven kennis te delen.
Deze dag was niet mogelijk geweest zonder de hulp en ondersteuning van verschillende personen.
Bedankt aan alle deelnemers om zo talrijk aanwezig te zijn en voor jullie rijke inbreng. Verder willen we ook graag Samira Bedraoui oprecht bedanken voor het modereren van onze studiedag. Daarnaast willen we stilstaan bij de sprekers die vanuit hun expertise de verschillende workshops hebben vormgegeven.
Deze studiedag was ook niet mogelijk zonder de samenwerking met de stad Genk alsook Rotary Genk.
And last but not least, willen we stilstaan bij alle medewerkers, stagiaires en vrijwilligers van GIGOS die geholpen hebben om van deze studiedag een succes te maken.
Om te eindigen met een inzicht van Khalid Benhaddou: Laat kinderen eerst aardig en waardig zijn voordat we inzetten op vaardigheid.